تعریف مواد شیمیایی آزمایشگاهی :

مواد شیمیایی آزمایشگاهی. مواد شیمیایی لازم برای انجام روشهای آزمایشی و / یا تحقیق و برای تهیه داروها و سایر مواد شیمیایی.

مواد شیمیایی آزمایشگاه کلاسیک

برای تجزیه و تحلیل کلاسیک ، ما مجموعه ای کامل از مواد شیمیایی آزمایشگاهی با کیفیتی را برای دنیای شما ارائه می دهیم. مارک های EMSURE® ، EMPARTA® و EMPLURA® ما انتخاب گسترده ای از اسیدها ، نمک ها ، قلیاهای سوزانی ، پایه ها ، فلزات ، حلال ها و محصولات ویژه را برای استفاده های تحلیلی در آزمایشگاه های شیمیایی مرطوب ، آزمایشگاه های آلی و جاهای دیگر به شما ارائه می دهیم. به لطف کنترل کیفیت دقیق و قوام عالی دسته ای به دسته دیگر ، همیشه می توانید از نتایج قابل اعتماد در کنترل کیفیت انتظار داشته باشید. ما همچنین مواد شیمیایی آزمایشگاهی مکمل را برای برنامه های روزانه ، مانند مواد خشک کننده ، مواد شوینده تمیز کننده ، شاخص ها و کمکی ها تهیه می کنیم. برای حداکثر ایمنی و سادگی در حین کار آزمایشگاهی ، ما محصولات ایمنی تخصصی مانند سیستم های برداشت ، لوازم جانبی و جاذب های قدرتمند ریخته را ارائه می دهیم. مواد شیمیایی کلاسیک آزمایشگاهی را که ساده می سازند کشف کنید.
نمونه هایی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی مشترک و کلاس خطر آنها. مایعات قابل اشتعال: متانول ، اتانول ، استون ، زایلن ، تولوئن ، اتیل استات ، تتراهیدروفوران ، اتیل اتر ، بنزن ، دی متیل فرمامید ، استونیتریل ، هگزان ، پیریدین و غیره.
شرکت آرکا راد تجارت ARTECO وارد کننده انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، محیط کشت ، معرف ها و محلول های استاندارد و نیز آنزیم ها از کمپانی های معتبر بین المللی می باشد و نیز این شرکت نماینده رسمی کمپانی SORACHIM سوئیس در ایران می باشد لذا خواهشمندیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نیز پیش فاکتور با این شرکت به شماره 02144032040 تماس حاصل بفرمایید و یا به سایت این شرکت به آدرس www.arkarad.com مراجعه بفرمایید

خطرات شیمیایی در آزمایشگاه چیست؟

بیشتر خطرات روبرو شده در سه دسته اصلی قرار می گیرند: شیمیایی ، بیولوژیکی یا فیزیکی. مواد تمیز کننده و ضد عفونی کننده ها ، داروها ، گازهای بی حس کننده ، حلالها ، رنگها و گازهای فشرده شده نمونه ای از خطرات شیمیایی هستند. قرار گرفتن در معرض احتمالی در معرض خطرات شیمیایی می تواند هم در حین استفاده و هم با ذخیره کم وجود داشته باشد.

استفاده بی خطر از مواد شیمیایی در آزمایشگاه

تمام مواد شیمیایی باید مطابق دستورالعمل سازنده استفاده شوند. این موارد را می توان در کتاب های برگه اطلاعات موجود در دفتر نظارت بر آزمایشگاه ها یافت. به طور خاص ، به عبارات Risk and Safety توجه کنید (عبارات شماره گذاری شده R و S - نسخه این عبارات توسط سرپرست آزمایشگاه نگهداری می شود) و Symbols Hazard. عدم وجود علائم خطر یا عبارات ریسک و ایمنی نباید در نظر گرفته شود که این مواد شیمیایی غیر خطرناک هستند.
مواد شیمیایی زیر به طور معمول در آزمایشگاه زیرزمین استفاده می شوند. حتی اگر قصد استفاده از این مواد شیمیایی را خودتان ندارید ، اطمینان حاصل کنید که در صورت تصادف شخص دیگری با آنها ، با روشهای ایمنی آشنا شوید.
•    HYDROCHLORIC ACID
•    HYDROFLUORIC ACID
•    NITRIC ACID
•    SULPHURIC ACID
•    ACETIC ACID
•    ACETIC ANHYDRIDE
•    HYDROGEN PEROXIDE
•    SODIUM HYDROXIDE
•    POTASSIUM HYDROXIDE
•    IODINE
•    SODIUM CARBONATE
•    POTASSIUM IODIDE
•    tert- BUTYL ALCOHOL (2-methyl propan-2-ol)
•    METHANOL
•    ACETONE
•    ISOPROPANOL
•    DECON 90
•    NAPHRAX

استفاده از مواد سرطان زا در آزمایشگاه دلسرد می شود و در صورت وجود گزینه های ممکن نیز باید یافت. اگر استفاده از چنین موادی کاملاً ضروری است ، باید تمام اقدامات احتیاطی صورت گیرد تا از قرار گرفتن در معرض خطر برای کاربر و سایر کارگران آزمایشگاه جلوگیری شود. کلیه سایر کارگران آزمایشگاه باید آگاه باشند که از مواد شیمیایی استفاده می شود و در صورت بروز حادثه یا ریختن باید از اقدامات اورژانسی آگاه شوند. برای جزئیات بیشتر با برگه اطلاعات مشورت کنید.
شرکت آرکا راد تجارت ARTECO وارد کننده انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، محیط کشت ، معرف ها و محلول های استاندارد و نیز آنزیم ها از کمپانی های معتبر بین المللی می باشد و نیز این شرکت نماینده رسمی کمپانی SORACHIM سوئیس در ایران می باشد لذا خواهشمندیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نیز پیش فاکتور با این شرکت به شماره 02144032040 تماس حاصل بفرمایید و یا به سایت این شرکت به آدرس www.arkarad.com مراجعه بفرمایید

اطلاعات معرفها و مواد شیمیایی آزمایشگاهی

معرفها و مواد شیمیایی آزمایشگاهی شامل مواد با خلوص کافی برای استفاده در آنالیزهای شیمیایی ، واکنشهای شیمیایی یا آزمایشهای فیزیکی هستند.
از نظر فنی تر ، IUPAC معرف را به عنوان ماده یا ترکیبی تعریف می کند که برای ایجاد یک واکنش شیمیایی به سیستم اضافه می شود ، یا اضافه می شود تا ببیند آیا واکنشی رخ می دهد. "این ماده ممکن است ترکیبات آلی یا معدنی باشد که معمولاً برای اهداف تحلیلی مانند آنالیز شیمیایی ، آزمایش فیزیکی یا آزمایش واکنشهای شیمیایی.

انواع :

ارگانیک. آلی
معرف کالینز (برای اکسیداسیون الکلهای اولیه)
معرف Fenton (برای اکسیداسیون آلودگی ها)
معرفهای Grignard (برای ایجاد پیوندهای کربن-کربن)
تجزیهای
معرف فهلینگ (آزمایش عملکرد شیمیایی)
معرف تولن (آزمایش عملکرد شیمیایی)
معرف Millon (برای تشخیص پروتئین های محلول)

استانداردها

استانداردهای خلوص برای معرفها و مواد شیمیایی آزمایشگاهی توسط سازمانهایی مانند ASTM International یا انجمن شیمیایی آمریکا تعیین شده است. برای حفظ سلامتی شما عزیزان ما لیستی از مواد شیمیایی رایج و خطرناک را برای کمک به شما گردآوری کرده ایم.
محققان با عناصر خطرناک ، از میکروبهای عفونی گرفته تا مشاوران لنگش ، محاصره شده اند. با وجود خطرات اطراف ، به راحتی می توان فراموش کرد که چه مواد شیمیایی آزمایشگاهی معمولی حتی کشنده هستند.

استونیتریل

مراقب این محرک قابل اشتعال باشید. هنگامی که این حلال از طریق پوست استنشاق ، هضم یا جذب شود ، به سیانید تبدیل می شود!

کلروفرم

این حلال فرار باعث تحریک پوست ، چشم ها و ریه ها می شود. همچنین به عنوان بی حس کننده ای عمل می کند که باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می شود. پس از داخل بدن ، تبدیل به فسژن بسیار سمی ، یک سلاح شیمیایی است که در طول جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می گرفت.

دی متیل سولفوکسید (DMSO)

DMSO یک حلال عالی است که از پوست سالم و دست نخورده عبور می کند - و آنچه را که همراه با آن حل می شود ، می گیرد! اگر مقادیر زیادی از مواد سمی (مانند سموم دفع آفات عصبی روتنون) را در DMSO حل می کنید ، حتماً از دستکش لاستیکی بوتیل خود استفاده کنید.
فرمالدئید
این فیکساتور معمول یک سرطان مشکوک به انسان است. از هود بخار استفاده کنید ، زیرا فرمالدئید می تواند باعث درماتیت ، سینوزیت و آسم شود! و فرمالدئید را با اسید هیدروکلریک بافر نکنید ، زیرا در کنار هم آنها یک سرطان زا قوی ، بی کلرومتیل اتر تشکیل می دهند.

مرکاپتواتانول

به نظر می رسد که بوی ماهی پوسیده به اندازه کافی بد نیست ، 2-مرکاپتواتانول یک خورنده خورنده است. این می تواند به پوست و غشاهای مخاطی آسیب برساند و در هنگام استنشاق باعث اسپاسم حنجره ، پنومونییت و ورم ریوی شود.

متانول

مانند سایر حلالهای فرار ، متانول به راحتی می تواند از طریق ریه ها ، روده یا پوست وارد بدن شود. پس از داخل شدن ، متانول به اسید فرمیک تبدیل می شود ، که باعث اسیدوز متابولیک و کور شدن سمیت شبکیه می شود.

سدیم آزید

این ماده نگهدارنده محبوب یک ماده تحریک کننده پوست بسیار سمی است که می تواند باعث سردرد ، فشار خون بسیار خطرناک و حتی نارسایی قلبی شود. متأسفانه ، سمیت و در دسترس بودن آن در آزمایشگاهها ، آن را به روشی برای خودکشی محققان تبدیل کرده است (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22559996). یک احتیاط دیگر: نباید سدیم آزید سدیم را در زیر سینک ریخته و در آنجا واکنش نشان دهد.

هیدروکسید سدیم

نگران کننده است ، بهتر است در اسید غلیظ شده از اسید غلیظ از چشم هیدروکسید سدیم پاشیده شود. اسیدها پروتئین ها را تشکیل می دهند ، که نوعی محافظ محافظ بر روی بافت های آسیب دیده نیستند ، اما پایه های قوی مانند هیدروکسید سدیم باعث اسیدهای چرب سدیم می شوند و غشاهای سلولی را نابود می کنند. "زخم" هرگز شکل نمی گیرد ، بنابراین پایه می تواند راه خود را ادامه دهد. عینک خود را بپوشید!

هیپوکلریت سدیم

در محلول ، این ماده سفید کننده می شود - ضد میکروبی بسیار خوبی است زیرا یک اکسیدان قوی و خورنده است. در حالی که بیشتر محققان سوزش سوزش (و شاید پاشیدن) این ماده تحریک کننده را تجربه کرده اند ، ممکن است آنها نمی دانند که سفید کننده در واقع می تواند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شود. قرار گرفتن در معرض آینده می تواند واکنش های پوستی را حتی رقیق کننده سفید کننده برانگیزد.

تتراهیدروفوران (THF)

THF یک حلال قابل اشتعال است. با گذشت زمان ، THF پراکسیدهای انفجاری حساس به شوک تولید می کند. اگر THF تبخیر شود ، پراکسیدها در محلول باقی مانده متمرکز می شوند. حتی ضربات جزئی ظروف حاوی پراکسیدهای غلیظ می تواند منجر به انفجار شود. (http://www.ehs.uci.edu/salerts/Lesson٪20Learned_Peroxide.pdf).
امیدوارم این لیست به شما یادآوری کند که حتی مواد شیمیایی روزمره را نیز با کمی احتیاط استغاده کنید. برای پست بعدی ما در ارتباط باشید: حتی مواد شیمیایی بدتری!
شرکت آرکا راد تجارت ARTECO وارد کننده انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، محیط کشت ، معرف ها و محلول های استاندارد و نیز آنزیم ها از کمپانی های معتبر بین المللی می باشد و نیز این شرکت نماینده رسمی کمپانی SORACHIM سوئیس در ایران می باشد لذا خواهشمندیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نیز پیش فاکتور با این شرکت به شماره 02144032040 تماس حاصل بفرمایید و یا به سایت این شرکت به آدرس www.arkarad.com مراجعه بفرمایید

تصفیه مواد شیمیایی آزمایشگاهی

تصفیه مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، ویرایش هشتم ، روشهایی را که از ادبیات برای تصفیه هزاران ماده شیمیایی موجود در دسترس تجاری تهیه شده است ، جدول بندی می کند. ... برای برخورد با موادی که به طور جداگانه ذکر نشده اند ، یک فصل شامل روش های معمول برای تصفیه طبقات خاص ترکیبات است.

ماندگاری شیمیایی چیست؟

ماندگاری مدت زمانی است که یک استاندارد بسته بندی شده و صحیح ذخیره شده بدون تحمل تغییرات شیمیایی یا جسمی دوام می آورد و در عدم قطعیت مشخص باقی می ماند. تغییر بزرگتر از عدم قطعیت (0.5 ± نسبت به استانداردهای ما) بدان معنی است که این استاندارد بیش از ماندگاری آن رسیده است.

تفاوت بین ماندگاری و تاریخ انقضا چیست؟

اصطلاح ماندگاری دارو کمی با "تاریخ انقضاء" دارو متفاوت است. ماندگاری عموماً مربوط به کیفیت دارو در مدت زمان مشخصی است ، در حالی که تاریخ انقضا مربوط به هر دو کیفیت و ایمنی یک دارو در یک نقطه خاص از زمان است.

آیا اسیدها منقضی می شوند؟

آیا LSD منقضی شده است؟ ... نه ، اگر آن را به درستی ذخیره کنید ، دیگر انقضا نمی یابد.

تولید کنندگان معتبر و بین المللی مواد شیمیایی و معرف ها :

Alfa Aesar-Honeywell-Merck-Sigma Aldrich – VWR-Applichem-Fisher scientific-Sorachim
شرکت آرکا راد تجارت ARTECO وارد کننده انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، محیط کشت ، معرف ها و محلول های استاندارد و نیز آنزیم ها از کمپانی های معتبر بین المللی می باشد و نیز این شرکت نماینده رسمی کمپانی SORACHIM سوئیس در ایران می باشد لذا خواهشمندیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نیز پیش فاکتور با این شرکت به شماره 02144032040 تماس حاصل بفرمایید و یا به سایت این شرکت به آدرس www.arkarad.com مراجعه بفرمایید